پارس سازه انرژی البرز
شما اینجا هستید

فلنج گلودار فولادی

فلنج گلودار فولادی

فلنجها یکی از انواع اتصال دنده در پایپینگ می باشند فلنجها می توانند در نوع فلنج دنده، فلنج ساکت یا فلنج گلودار موجود می باشد. در فلنج گلودار باید به نوع متریال ابعاد گسکت و پیچ ومهره های اتصالی آن توجه بسیار شود.

فلنج گلودار فولادی چیست؟

در صنایع مختلف لازم است تا مواد مختلف اعم از سیالات و ... از جایی به جای دیگری انتقال یابد. معمولا برای جا به جایی این گونه مواد باید از تجهیزات انتقال دهنده نظیر لوله ها و اتصالات مرتبط استفاده کرد. قطعات مختلفی در کنار انواع لوله های مختلف گرد هم می آیند تا بتوانند عملیات انتقال مواد مختلف از جایی به جایی دیگر را به خوبی انجام دهند.

یکی از مهم ترین تجهیزات اتصالات لوله ها، فلنج ها هستند. فلنج ها در واقع از انواع مختلف قطعاتی هستند که لوله ها، شیر آلات و دستگاه ها را به یکدیگر متصل می کنند. با توجه به این که در اتصالات مختلف می بایست امکان تعمیرات فراهم باشد، باید امکان این وجود داشته باشد که بتوان قطعات مختلف را از یک دیگر جدا کرد و مجددا آن ها را به هم متصل نمود. اتصالات رزوه ای و کوپلینگی این امکان را فراهم می آورند، اما این نوع اتصالات دچار مشکلاتی می باشند. برخی از این مشکلات مواردی همچون پاسخ گو نبودن در دما و فشار بالا، هرز شدن پس از چندین بار استفاده و ... می باشند. با توجه به این موارد باید به دنبال راه دیگری برای اتصال تجهیزات به یک دیگر بود که بدون شک فلنج ها از بهترین گزینه ها برای این موارد می باشند.

هر یک از انواع فلنج ها مشخصه های مربوط به خود را دارا می باشد. به طور مثال برخی از مشخصات فلنج ها مواردی همچون، تولید کننده، سایز، توانایی، جنس، کلاس (فلنج ها با توجه به این که دارای چه جنسی می باشند و این که چه میزان از فشار را می توانند کنترل نمایند در کلاس های مختلفی دسته بندی می شوند) و ... می باشد. با توجه به این که فلنج ها برای انتقال چه ماده ای و در چه محیطی استفاده می شوند، فلنج ها باید مشخصه ی خاص خود و مربوط به آن ماده و شرایط محیطی را دارا باشند.

فلنج ها انواع مختلفی دارند، به طور مثال برخی از انواع آن ها عبارتند از، فلنج سطح برجسته، فلنج گلودار فولادی، فلنج کور، فلنج روکار، فلنج لبه دار و ... . یکی از انواع مهم فلنج ها، فلنج گلودار فولادی می باشد. در این مقاله قصد داریم فلنج گلودار فولادی را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.


فلنج گلودار فولادی


فلنج گلودار فولادی چیست؟

فلنج گلودار فولادی انواع خاصی از فلنج ها هستند که همان طور که در تصویر زیر می بینید فلنج گلودار فولادی دارای یک گردن مخروطی می باشند، که اندازه انتهای آن، با شعاع لوله ای که قرار است به فلنج گلودار فولادی متصل شود برابر می باشد. علت گذاشتن این گردن مخروطی شکل در فلنج گلودار فولادی، این می باشد که بتوان فلنج را تقویت نمود. با توجه به این موضوع، می توان گفت که فلنج گلودار فولادی از مقاوم ترین تجهیزات اتصالاتی می باشد که توانایی تحمل شرایط سخت نظیر فشار بالا، دمای بسیار پایین (زیر صفر) و ... را دارا می باشند.

علاوه بر این موارد فلنج گلودار فولادی، در مواردی که لازم است، عملیاتی نظیر تنش زدایی، امتحان جوش با اشعه ایکس و یا اشعه گاما انجام شود، ساختمان فلنج گلودار فولادی به گونه ای می باشد که صفحه فلنج را از قسمت گرم شده دور نگه می دارد. علاوه بر این ساختمان فلنج گلودار فولادی به گونه ای ساخته شده است که از برخورد ماده ای که در حال انتقال می باشد با برجستگی های لوله که ناشی از جوشکاری می باشد، جلوگیری به عمل می آورد و به این ترتیب فلنج گلودار فولادی از خورده شدن تجهیزات جلوگیری می کند.

به طور کلی می توان گفت، در مواردی که تنش ضربه ای، ارتعاشی و برشی زیاد است، فلنج گلودار فولادی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. همچنین نصب و پیاده سازی فلنج گلودار فولادی تقریبا هزینه ی پایینی دارد.


فلنج گلودار فولادی


انواع فلنج گلودار فولادی

فلنج گلودار فولادی نیز خود به دو نوع فلنج گلو کوتاه و گلو بلند تقسیم می شود.

فلنج گلودار فولادی کوتاه از انواع عمومی است که روی خطوط مختلفی متصل می گردد. نوع دوم یعنی فلنج گلودار فولادی بلند، متشکل از یک گلوی بلند می باشد که برای اتصال ابزار های مختلف و برخی از موارد خاص کاربرد دارد.

در مواردی که فشار بالایی وجود دارد، از فلنج گلودار فولادی بلند برای اتصال تعدادی از لوله ها استفاده می شود.


فلنج گلودار فولادی


قیمت و خرید فلنج گلودار فولادی

تا به این جای مقاله فلنج را به عنوان یکی از تجهیزات اتصالات لوله ها مورد بررسی قرار دادیم و یکی از معروف ترین انواع آن یعنی فلنج گلودار فولادی را به تفصیل معرفی نمودیم. حال در این جا و در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا مواردی را راجع به قیمت و نکاتی را راجع به خرید فلنج گلودار فولادی بیان کنیم.

در قسمتی از مقاله گفتیم که هر یک از انواع فلنج ها دارای مشخصات ویژه خود هستند. قیمت قلنج ها نیز بستگی به مشخصات آن ها دارد. به طور مصال جنس فلنج، میزان توانایی، برند و ... از فاکتور های مهم تاثیر گذار در قیمت فلنج می باشند.

با توجه به اهمیت بالای فلنج ها در موارد مختلف نظیر صنایع مختلف می بایست در خرید آن ها دقت بسیار بالایی به خرج داد تا بتوان با انتخاب یک قطعه ی مناسب از به وجود آمدن کوچکترین خللی در روند فعالیت انتقال جلوگیری نماییم. بدین منظور برای خرید این قطعات بسیار مهم حتما می بایست به فروشندگان مجاز مراجعه نمود و با کسب مشاوره دقیق از افراد متخصص در این حوزه، بهترین گزینه را برای خرید انتخاب نمود.

در این مقاله سعی شد تا فلنج و انواع ان را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا ابهامات شما حول این حوزه بر طرف شود. امیدواریم مواردی که در این مقاله ذکر شد برای شما مفید واقع شود.

محصولات مرتبط

مقالات مرتبط

تیوپ استنلس استیل, لوله بدون درز, لوله استنلس استیل, شیر گیت ولو, شیر گلوب ولو, شیر پروانه ای فولادی, شیر خودکارفولادی, شیر بال ولو, شیر کنترل ولو, شیر نیدل ولو, شیر اطمینان فولادی, فلنج گلودار فولادی, فلنج اسلیپون فولادی, اتصالات لب جوش فولادی, اتصالات دنده فولادی, اتصالات ساکت فولادی,